Сума: 0.00 лв.
Сума: 0.00 лв.

1:72 Руски хеликоптер Мил Ми-28Н "Night Havoc" /Mi-28H/

24.00 лв.

Сглобяем мащабен модел от пластмаса.

Изчерпан

Код: ZVE7255 Категория:

Описание

<p>1:72 Руски хеликоптер Мил Ми-28Н "Night Havoc" /Mi-28H/ <br /><br /><strong>Мил Ми-28</strong><span>&nbsp;е руски хеликоптер, предназначен за борба с бронетанковата техника на противника. Освен това хеликоптерът може да се използва за огнева поддръжка на сухопътни войски</span><span>, съпровождане на десантно-транспортни хеликоптери, унищожаване на въздушни цели и редица други второстепенни задачи. Съгласно класификацията на НАТО</span><span>&nbsp;машината получава обозначение&nbsp;</span><strong>Havoc</strong><span>.</span>&nbsp;След създаването на американските бойни хеликоптери AH-64 "Apache"през 1975&nbsp;г. руското ръководство взема решение да разработи аналогичен модел, който да не отстъпва по бойни възможности на американската машина. На конструкторското бюро &ldquo;Мил&rdquo; е поръчана аналогичен хеликоптер от ново поколение, който да е въоръжен с високоточно бойно въоръжение с голям боен радиус и обзорна прицелна система с висока разрешаваща способност и мобилност. Пълномащабната разработка на новия модел започва в началото на 1980&nbsp;г. в Московският хеликоптерен завод, в условията на жестока конкуренция с ОКБ "Камов", работещо по създаването на алтернативен боен вертолет Ка-50. Първият успешен полет е извършен на 10 ноември 1982&nbsp;г. През декември&nbsp;същата година е извършен и полет при затворен режим. Първият прототип е използван най-вече за изпробване на летателните характеристики и параметрите на машината като цяло и не е въоръжен. Вторият прототип е произведен през септември 1983&nbsp;г. и на него основно са проведени изпитанията за проверка на въоръжението. Новият хеликоптер получава индекса Ми-28А. Като цяло габаритите му са по-малки от тези на Ми-24, но е по-голям от американският си аналог. Екипажът се състои от двама души &ndash; пилот,&nbsp;разположен в задната кабина и щурман, разположен&nbsp;разположен в предната. За разлика от западните модели Ми-28 има допълнителен отсек с вместимост двама души. Отсекът се използва при евакуацията на екипажи на аварирал самолет&nbsp;или хеликоптер.Кабината на екипажа и всички по-важни двигателни агрегати са бронирани. Предвидена е възможност за транспортиране и пребазиране на хеликоптера с транспортни десантни самолети от типа Ил-76. За целта витлата&nbsp;на носещия и рулевия винт&nbsp;могат да се разглобяват бързо. Разработката на Ми-28 се забавя поради недостатъчното финансиране на проекта, поради икономическата криза в Русия. Поради тази причина полетните изпитания на четвъртия прототип, въоръжен напълно, започват едва през 1988&nbsp;г. Хеликоптерът е демонстриран през март 1989&nbsp;г. на авиационното изложение в Париж. Благодарение на мощното си въоръжение Ми-28 може да се използва успешно за борба срещу терористи&nbsp;и за преодоляване и унищожаване на дълговременни отбранителни съоръжения. През 1995&nbsp;г. е разработен специален вариант на машината получил индекса Ми-28Н, предназначен за нощни операции. Машината е снабдена с РЛС&nbsp;от милиметровия диапазон, монтирана на главата на носещия винт, както и с ИЧ обзорна система FLIR, разположена в носа на фюзелажа. Последната е инсталирана през 1995&nbsp;г. По своите ТТД Ми-28Н може да се приеме като еквивалент на американския хеликоптер АН-64D, въоръжен с РЛС за кръгов обзор &ldquo;Longbow&rdquo;.В средата на ноември 1996&nbsp;г. Ми-28Н извършва първият си полет. Полетните изпитания започват през април 1997&nbsp;г. Бойната експлоатация започва през 2000&nbsp;г. По същото време започва и разработката на модел с палубно базиране за огнева поддръжка на десантните операции. Машината е въоръжена с ракети "въздух-въздух" "Игла"&nbsp;с топлинно самонасочване.</p>

Допълнителна информация

Тегло 0.8000 kg
Call Now Button
X