Сума: 0.00 лв.
Сума: 0.00 лв.

1:48 Германски изтребител Месершмит БФ 109Ф-4 (Messerschmit BF 109F-4)

30.00 лв.

Сглобяем мащабен модел от пластмаса.Полистирол (пластмаса).1939-1945 Втора световна войнаНе се препоръчва за лица под 14 години.За оцветяване1:48

Код: ZVE4806 Категория:

Описание

1:48 Германски изтребител Месершмит БФ 109Ф-4 (Messerschmit BF 109F-4)

 Месершмит Ме 109 ( на немскиMesserschmitt Me 109)е основен зтребител на Luftwaffe) по време на Втората Световна Война. Използван е по всички фронтове, включително и северна Африка. Изтребителят Messerschmitt Bf 109 е произведен от фирмата Bayerischen Flugzeugwerke (BFW)в гр. Аугсбург (Augsurg-Haunstetten) Германия. Конструктор на самолета е Роберт Лусер (Robert Lusser), като е използван вече създадения от него четириместен спортен самолет Bf 108 Taifun. През 1938 година Вили Месершмит придобива контролния пакет акции на фирмата и тя е преименувана в Messerschmitt AG. Произведени са следните модификации самолети Bf 109A, Bf 109 B, Bf 109 C, Bf 109 D, Bf 109 E, Bf 109 T, Bf 109 F, Bf 109 G, Bf 109 H, Bf 109 K, като всяка от тях има няколко варианта на изпълнение, отразяващи специфични особености в конструкцията и използването като бойна машина. Обозначението на произвежданите самолети официално е Messerschmitt Bf 109 за всичките 83 модификации, но те са означени с E и до края на производството са известни повече с означението Ме 109.За пръв път Bf 109 А с двигател Junkers Jumo 210 и мощност 680 hp, въоръжен с две леки картечници, е използван по време на въоръжения конфликт в Испания през 1937 година. Самолетът е бавен, слабо въоръжен и неефективен. През 1937 година е произведен и изпитан в бойна обстановка в Испания Bf 109 В, въоръжен с три картечници и максимална скорост 450 km/h. Работата по подобряване въоръжението и полетните характеристики продължава, като се увеличава мощността на двигателя, но въпреки това остават детските болести на този изтребител – лош обзор от кабината на пилота, малка далечина на полета, което ограничава от тактическа гледна точка използването на изтребителя, чести аварийни кацания поради малка ширина между колелата на колесника.През 1940 година Луфтвафе разполага с 1350 изтребителя Ме 109. 775 от тях са свалени по време на водената въздушна война с Кралските ВВС(RAF-Royal Air Force) на Великобритания в т.н. Битка за Британия през 1940 година. До ноември 1941 година на Източния фронт са унищожени 1000 самолета. Този съкрушителен удар е направен от бойната авиация на СССР, защото тя е притежавала повече изтребители, отколкото Англия и Франция взети заедно. В заводите на Германия, Чехия, Унгария, Румъния и Испания са произведени около 40 000 изтребителя. Me 109 е едноместен, едномоторен самолет-моноплан с двигател с вътрешно горене и водно охлаждане. Изцяло метална конструкция с изключение на кормилните плоскости. Самолетът е използван в ролята на изтребител, изтребител-прехващач, а също и за щурмови самолет. Бронирано челно стъкло. Бронирана отзад седалка на пилота. Под седалката на пилота се намира основният горивен резервоар, брониран от задната си страна срещу стрелба от задна полусфера.При аварийно напускане на самолета остъклението на кабината се изхвърля. Има много аварии с неопитни пилоти при излитане заради тесния коловоз на предните прибираеми колесници. В късната фаза на войната вертикалното кормило е с дървена конструкция.Ме 109 е самолетът, на който е летял най-големият ас на всички времена Ерих Хартман. С него е свалил 352 противникови самолета. Вариантът Me 109 F-4 е въоръжен с 1х20 mm оръдие MG151/20, 1х150 снаряда 2х7,9 mm картечници MG17, 2х500 патрона.

Допълнителна информация

Тегло 0.8000 kg
Call Now Button
X